Skip to content

Video: No Rail bij RTV Oost

Hans Heerze van Burgerinitiatief No Rail was te gast in het RTV Oost-programma ‘In de Wandelgangen’ over de toename van het aantal goederentreinen en de gevolgen. Bekijk de video.

Deel bericht

  • Delicious
  • Digg
  • Newsvine
  • RSS
  • StumbleUpon
  • Technorati
  • Twitter

Reacties

  1. Drs. E.J.A.Heusinkveld February 10, 2011

    Zoveel onzin heb ik lang niet meer gehoord. 60 goederentreinen is technisch helemaal niet mogelijk door de frequente reizigersdienst. Hoezo is dat trace niet geschikt voor goederentreinen? Er rijden al sinds 1865 goederentreinen door Twente. Ga dan niet zo dicht bij het spoor wonen. Gastreinen rijden helemaal niet door Twente! Ook is me opgevallen dat er de laatste tijd minder goederentreinen rijden.

    > No Rail antwoord: Goederentreinen zullen vooral op tijden rijden dat er geen personenvervoer is, dus ‘s nachts en ‘s morgensvroeg. Dit zorgt voor meer geluidsoverlast en trillingen, met alle gevolgen van dien. U heeft gelijk dat het spoor overdag druk bezet is door personenvervoer. Maar ook overdag zal in het krappe schema meer goederenvervoer over het spoor worden afgehandeld, dus meer risico. Je moet er niet aan denken dat een trein een rood sein negeert. En ooit van het spoorboekloos rijden gehoord? De NS en Prorail zijn niet voor niets voorstander. Het spoorboekloos rijden geeft overdag nog meer ruimte. Het tracé is verder echt niet geschikt voor de toename van zoveel goederentreinen. De fundering is hier niet geschikt voor. Treinen zijn zwaarder en langer: Lengte van goederentreinen mag maximaal 1500 meter, asdruk goederentreinen zal met de huidige plannen toenemen tot 50% ( tot 22,5 ton). In Hengelo rijden de treinen door de stadskern op verhoogde dijken waar het grondwater uitloopt… En gevaarlijke stoffen gaan gewoon door bewoond gebied en stadscentra. Vrachtwagens met gevaarlijke stoffen mogen dat niet. Er gaan meer gevaarlijke stoffen door Twente dan u denkt. Zelfs de brandweer weet vooraf niet wat er over het spoor gaat. De feiten spreken voor zich. Zie norail.nl of ijssellijn.info..

  2. Drs. E.J.A.Heusinkveld February 10, 2011

    Zoveel onzin heb ik lang niet meer gehoord. 60 goederentreinen is technisch helemaal niet mogelijk door de frequente reizigersdienst. Hoezo is dat trace niet geschikt voor goederentreinen? Er rijden al sinds 1865 goederentreinen door Twente. Ga dan niet zo dicht bij het spoor wonen. Gastreinen rijden helemaal niet door Twente! Ook is me opgevallen dat er de laatste tijd minder goederentreinen rijden.

    > No Rail antwoord: Goederentreinen zullen vooral op tijden rijden dat er geen personenvervoer is, dus ‘s nachts en ‘s morgensvroeg. Dit zorgt voor meer geluidsoverlast en trillingen, met alle gevolgen van dien. U heeft gelijk dat het spoor overdag druk bezet is door personenvervoer. Maar ook overdag zal in het krappe schema meer goederenvervoer over het spoor worden afgehandeld, dus meer risico. Je moet er niet aan denken dat een trein een rood sein negeert. En ooit van het spoorboekloos rijden gehoord? De NS en Prorail zijn niet voor niets voorstander. Het spoorboekloos rijden geeft overdag nog meer ruimte. Het tracé is verder echt niet geschikt voor de toename van zoveel goederentreinen. De fundering is hier niet geschikt voor. Treinen zijn zwaarder en langer: Lengte van goederentreinen mag maximaal 1500 meter, asdruk goederentreinen zal met de huidige plannen toenemen tot 50% ( tot 22,5 ton). In Hengelo rijden de treinen door de stadskern op verhoogde dijken waar het grondwater uitloopt… En gevaarlijke stoffen gaan gewoon door bewoond gebied en stadscentra. Vrachtwagens met gevaarlijke stoffen mogen dat niet. Er gaan meer gevaarlijke stoffen door Twente dan u denkt. Zelfs de brandweer weet vooraf niet wat er over het spoor gaat. De feiten spreken voor zich. Zie norail.nl of ijssellijn.info..

Trackbacks

Er zijn geen trackbacks op dit bericht